Samenwerking met Rihanna geeft Puma een zetje

Enkele maanden geleden startte Puma een samenwerking met de populaire zangeres Rihanna en nu is bekend gemaakt dat de samenwerking veel oplevert voor het sportmerk. De Duitse producent van sportartikelen maakte vorige week bekend dat het bedrijf te maken heeft met een stijging van de jaaropbrengsten, onder andere door de goede resultaten van de nieuwe sportschoenenlijn. De sportschoenenlijn is op Rihanna geïnspireerd en werd goed verkocht aan liefhebbers van alle leeftijden.

De gevolgen van de samenwerking met Rihanna

De zangeres ging ongeveer een jaar geleden aan de slag als creatief directeur bij Puma. De eerste schoenen die Rihanna ontworpen heeft, waren binnen een paar uur al uitverkocht. Volgens Puma heeft de samenwerking met de zangeres gezorgd voor meer interesse in het merk, zowel onder consumenten als onder retailketen die de schoenen verkopen. Niet alleen de verkopen van de schoenen die op Rihanna waren gebaseerd is flink gestegen, ook de totale schoenenverkoop van Puma is sinds de samenwerking met Rihanna omhoog gegaan.

De samenwerking met Rihanna is dan ook een goede stap geweest voor het Duitse Puma. Door de samenwerking zijn er niet alleen nieuwe en zeer populaire schoenen op de markt gebracht, maar is het imago van het bedrijf ook drastisch verbeterd waardoor de totale schoenenverkoop van het bedrijf gestegen is.

Minder winst door dure dollar

De omzet van Puma steeg het afgelopen jaar met 14 procent tot 3,4 miljard euro. Onder de streep noteerde het bedrijf een winst van 37 miljoen euro: veel minder dan de 64 miljoen euro winst van het jaar daarvoor. De reden dat de winst lager uitviel dan het jaar daarvoor, kwam onder meer door de dure dollar. Daarnaast was er sprake van een waardedaling van valuta in de belangrijkste buitenlandse markten, waardoor de winst van het sportmerk ietwat tegen viel.

Voor dit jaar verwacht Puma dat het EK voetbal en de Olympische Spelen de komende zomer het aantal verkopen en de winst van het bedrijf zullen stuwen, waardoor de cijfers voor het bedrijf positiever uit zullen pakken. Of dit ook echt zo zal zijn, is natuurlijk nog niet bekend en zal pas na de zomer blijken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *