Picnic bezorgt in nog eens 7 plaatsen

Picnic, de online supermarkt, heeft zijn bezorggebied verruimd. Vandaag laat het nog jonge bedrijf weten dat er nog eens 7 plaatsen bij het bezorggebied zijn gekomen, en wel in de regio Delft/Leidschendam Momenteel is de startup vooral in een straal rondom de stad Utrecht actief.

Uitbreiden

Op dit moment is het onlangs gestarte bedrijf vooral bezig met zo snel mogelijk uitbreiden, zo laat woordvoerder Michiel Muller weten. Het bedrijf begon ooit met boodschappen bezorgen vanuit Amersfoort. Daar lopen de zaken goed, en wist de startup een omzet op jaarbasis van tussen de 10 en 15 miljoen euro te realiseren. Deze week kwam er een tweede vertrekpunt bij van waaruit de elektrische bezorgauto’s gaan rijden. Als standplaats is gekozen voor Almere.

Nieuw distributiecentrum

De volgende stap is nu het vinden van een nieuw distributiecentrum. Door de explosieve groei van de dienst is het huidige pand inmiddels te klein. Het bedrijf groeit snel. Zo is in de laatste 10 weken het bedrijf verdubbeld. Het aantal bezorgauto’s (volledig elektrische auto’s die door Picnic in eigen beheer ontwikkeld zijn) is nu 80, terwijl het bedrijf een jaar geleden slechts 4 auto’s had rondrijden.

Minder CO2

Naast gebruiksgemak voor de klant, werkt het bedrijf mee aan een beter milieu. Doordat klanten zelf niet meer (met de auto) hun boodschappen hoeven te doen, komt er minder CO2 in de atmosfeer. Aangezien Picnic elektrische auto’s gebruikt, stoten die helemaal geen CO2 uit. Weggooien doet Picnic ook niet, want alles wordt op bestelling ingekocht en er blijft zo dus nooit iets over.

Jumbo

Toch weet Picnic zich ook woede op de hals te halen, en wel van supermarktketen Jumbo. Picnic maakte een reclamefilmpje waarin werd gesuggereerd dat Max Verstappen boodschappen rondbracht. Hiervoor werd iemand ingehuurd die sterk op de coureur lijkt. Dat schoot Jumbo, die de echte Max Verstappen in de reclames gebruikt, in het verkeerde keelgat. Picnic mocht geen gebruik maken van het beeldmerk van Verstappen, en dus eist Jumbo 350.000 euro. Dat het filmpje inmiddels offline is, verandert niets aan de eis.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *