Over ons

Gewoon logisch doen. Over strategieën, budgetten en resultaten. Geen poespas. Dat is waar wij voor staan. Meer weten? Lees meer.

Websitebeheer zoals websitebeheer moet zijn

Websites zijn net als bedrijfspanden: ze moeten er goed en verzorgd uitzien en goed onderhouden worden om er zo goed uit te blijven zien. Daarom is het belangrijk te weten wat het hebben van een website behelst.

Geen enkele tak van sport in het bedrijfsleven kan nog functioneren zonder een website, en er zijn evenveel oplossingen als websites. Vaak zijn de eenvoudige oplossingen de meest effectieve, maar vergen ze ook van de eigenaar de meeste eigen inbreng. Hoeveel wil je doen aan je eigen website en wat vind je belangrijk aan een website? Breng goed in kaart wat je van je website verlangt, en zoek daarna de mogelijkheden.

Onderhoud van een website is niet voor iedereen weggelegd. Veel bedrijven, zeker in het MKB, besteden deze taken dan ook liever uit. Maar hoe meer de website aan tijd gaat vragen, hoe meer de mogelijkheid om websitebeheer in house uit te voeren een reële oplossing kan zijn. Denk hier dus goed over na.

Goed gevonden worden en goed gevonden worden

Tegenwoordig kunnen vindbaarheid en positieve indruk van een website moeiteloos hand in hand gaan. Het begint met bezoekers binnenhalen op de website. Dat kan met een goede positie in Google eenvoudig gerealiseerd worden. Maar dan? Je bezoekers moeten uiteindelijk klant worden, ofwel converteren. Daarvoor is on-site content een essentieel middel. Hoe ga je de pagina’s en de website als geheel indelen. Denk aan hoe supermarkten dit bijvoorbeeld doen: ook daar proberen ze een bepaalde route te realiseren en brengen ze bepaalde elementen meer onder de aandacht. Zo is het ook met je website. Ga dus noet over 1 nacht ijs, maar zorg voor een degelijk plan.

Het optimaliseren van je website is een proces dat telkens bijgewerkt zal moeten worden. Immers als je bovenaan in Google staat zal je concurrentie dat ook willen en hun strategie aanpassen. Dit is een continu doorlopend proces waarbij kennis van Google en de manier waarop bezoekers zoeken komt kijken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *