Nog veel meer mogelijk op het gebied van consumentanalyse

In de huidige tijd is er al heel veel mogelijk op het gebied van het analyseren van het gedrag van consumenten. Toch zijn de experts er zeker van dat er nog een hele reeks aan mogelijkheden zijn die niet of onvoldoende benut worden. Zo is het dus nog altijd mogelijk om een nog nauwkeurigere beschrijving van consumenten en hun gedrag te geven. En goede optie om meer te kunnen voorspellen is bijvoorbeeld het gebruik van beeldanalyse. Hier kan namelijk heel veel informatie die verborgen blijft bij klikgedrag worden gewonnen. Dit lijkt dan ook de volgende stap te worden.

Wat zie je?

Beelden gaan een belangrijke rol spelen in de analyse van consumentengedrag de komende tijd. Deze beelden kunnen namelijk de algoritmes ondersteunen. Aan bijvoorbeeld de gezichtsuitdrukkingen van personen kan bijvoorbeeld veel worden afgelezen met betrekking tot de emoties die de consument ervaart. Deze emoties zijn niet af te lezen uit bijvoorbeeld kliks. Zaken als de reactie op een smaak of een geur zijn hier voorbeelden van. Dit is bijvoorbeeld belangrijk met het oog op het voorspellen van trends en de reactie van de consument hierop. Ondernemers kunnen dus nog veel meer over hun kopers leren op deze manier.

De waarde van voorspellingen

Doordat voorspellingen steeds meer op kennis zijn gebaseerd zijn deze zeer belangrijk geworden voor bedrijven. Het is hierdoor namelijk mogelijk geworden om consumenten steeds meer op persoonlijke wijze te bedienen en alles zo veel als mogelijk naar wens van de koper te maken. Dit willen retailers in de toekomst alleen maar nog verder kunnen uitbreiden. Hoe meer zaken persoonlijk kunnen worden gemaakt, hoe beter dit voor de zaken zal zijn. Daarom is het belangrijk dat ook de komende jaren nieuwe analysemethoden worden ontwikkeld of oude methodes worden verder ontwikkeld. Beelden zijn hier dus een belangrijk onderdeel van.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *