Ahold verhoogt winst opnieuw

Ahold heeft vorig kwartaal weer meer winst weten te maken. De supermarkten die het bedrijf in Nederland en in de Verenigde Staten heeft, trokken meer klanten. Daar komt nog bij dat de winst verder vooruit werd geholpen door diverse besparingen, waar Ahold tevens van profiteerde. Kijken we naar een ander verkoopkanaal van Ahold, Bol.com, dan zien we dat ook hier sprake was van een sterke winststijging door de opkomst van het winkelen via het internet. Ahold realiseerde vorig kwartaal nog een nettowinst van 254 miljoen euro. Dit cijfer was maar liefst 16 procent hoger dan het cijfer van een jaar daarvoor. De omzet van het bedrijf was 9,8 miljard euro en ook deze omzet nam flink toe, namelijk met ruim een vijfde.

Ahold: een ommekeer sinds vorig jaar

In Nederland werd voor 3,2 procent meer verkocht in de diverse winkels die al langer open waren. Kijken we naar de Verenigde Staten, dan zien we dat er een plus werd geboekt van 4 procent in dit land. Ook wist Ahold zijn aandeel in beide markten verder uit te breiden.

Vorig jaar ging het nog niet zo goed met Ahold. Toen moest het bedrijf de leiding van Albert Heijn vervangen vanwege tegenvallende prestaties en moest er veel werk gestoken worden in de ombouw van de winkels in de Verenigde Staten. Nu dit alles achter de rug is, gaat het beter met het bedrijf en spreekt topman Dick Boer zelfs van “een nieuwe energie” bij Albert Heijn, een belangrijke bedrijf voor Ahold.

Online verkopen stijgen sterk

De internetverkopen van Ahold zijn sterk gestegen in vergelijking met vorig jaar. Het bedrijf investeert in de nieuwe distributiecentra voor Albert Heijn en Bol.com en dit is zeker niet voor niets. Volgens het bedrijf liggen de internetverkopen van Ahold op koers om op te lopen tot minimaal 2,5 miljard euro, wat betekent dat de grote investeringen in Albert Heijn en Bol.com zeker de moeite waard zijn. Vorig kwartaal stegen de online verkopen van Ahold al met 30 procent en naar verwachting gaat de organisatie in de toekomst nog meer profiteren van de stijgende populariteit van online shopping.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Navigation